Ako sa stali Martensky legendou?

Ikonické topánky už dávno nie sú len alternatívnou záležitosťou, ktoré nosia subkultúry. Za 60 rokov ich existencie si Martensky obuli punkové kapely, celebrity, dalajláma a dokonca aj pápež Jan Pavol II. Stal sa z nich celosvetový fenomén, čo nikto u ortopedických topánok nečakal. Áno, čítate správne, pôvodne šlo o ortopedické topánky.

V roku 1945 si bývalý lekár Klaus Märtens poranil členok pri lyžovaní, a pretože ho klasické topánky tlačili, spolu s kamarátom Herbertom Funckom vytvoril vylepšený model s mäkkou kožou a špeciálnou podošvou so vzduchovým vankúšom. Tieto zdravotnícke topánky vyrábali z vyradených gúm nemeckej Luftwaffe. Z počiatku tvorili 80% ich klientely nemecké dôchodkyne. Na konci 50.tych rokov si ich vyhliadla anglická značka Griggs, ktorá mala továreň na výrobu topánok pre robotníkov, a značka sa tak presunula do Británie. Prvá obuv pod značkou Dr. Martens, tak ako ju poznáte dnes, sa začala v Británii predávať 1. apríla 1960. Konkrétne to bol model 1460 v čerešňovej farbe, ktorý sa predáva dodnes.

Martensky sa takmer okamžite stali ikonickou obuvou pre hnutia ako skinheads, hooligans a punkerov. Bol to akýsi symbol revoltujúcej mládeže. Od tejto doby sa predalo viac ako 100 miliónov párov v rôznych modeloch s výškou od osem do dvadsať šnurovacích dierok.

Staňte sa aj vy majiteľom tejto nesmrteľnej legendy. Vybrať si môžete tu.

Prihláste sa k odberu newsletteru a už vám nikdy neunikne žiadná nová kolekcia alebo zľavová akcia. Navyše Vám pošleme unikátny kód na zľavu 4€ na Váš nákup.

Vaša e-mailová adresa je u nás v bezpečí, prečítajte si naše podmienky zpracovania osobných údajov.

K prihláseniu už stačí len jeden klik, ďakujeme! Do Vašej emailovej schránky sme odoslali potvrdzovací link. Kliknutím naň dokončíte registráciu a už Vám neunikne žiadna novinka ani zľava.

Envelope
Logá platobných metód Logá platobných metód
Copyright © 2020 Urban Store, s.r.o., Seifertova 823/9, 130 00 Praha 3 - Žižkov
IČ: 24199541
Developed with in Prague.

Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku
Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane on-line; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.

US